Beste mensen van Auping,
Hierbij wil ik graag mijn ervaring met jullie delen. Want helaas hebben mijn man en ik na een halfjaar geconcludeerd dat onze nieuwe Auping-matrassen niet aan de verwachting voldoen.
Vooraf gezegd: ik realiseer me dat we zeer waarschijnlijk te laat zijn om hier nog iets aan te doen. Deze mail is dan ook geen pleidooi daartoe. Maar toen ik me vanavond hardop realiseerde dat ons Auping-bed veruit de grootste, duurste miskoop van mijn leven is, dacht ik: ik wil dat jullie dit in elk geval weten. Zodat andere klanten in de toekomst hopelijk niet hetzelfde overkomt.
Wat is het geval?
Dit voorjaar kochten we een bed bij de Auping Store Nijmegen (2 Evolve-matrassen, een spiraalbodem en pootjes). Behoorlijke investering, maar we kozen bewust jullie als duurzaam kwaliteitsmerk. Vanuit de gedachte: dan betaal je wat meer, maar is het écht goed.
Al snel na de levering kreeg mijn man rugklachten tijdens/na het slapen. Dit had hij eerder niet. Hij werd ’s nachts ook vaak wakker van de pijn in z’n rug, en dat was duidelijk gekoppeld aan ons nieuwe bed (lees: zodra hij in een ander bed sliep, had hij steeds nergens last van). Op advies van de winkel hebben we het nog even geprobeerd, maar toen de klachten bleven, is zijn matras omgeruild voor een ander model. Kostte ook weer geld, maar vooruit.
Helaas, dit maakte weinig verschil.
We hebben het nog een paar maanden aangekeken. Je hoopt natuurlijk dat zo’n matras gewoon een kwestie van wennen is. En je kunt je voorstellen: we wílden natuurlijk ook graag dat het gewoon goed zou zijn nu. Het is echt niet leuk om een nieuw bed uit te kiezen en er vervolgens achter te komen dat je helemaal niet lekker meer slaapt.
Onlangs hakten we de knoop door: dit wordt ‘m gewoon niet meer. We hebben elders nieuwe matrassen besteld (duur grapje wel…).
En eerlijk? Sindsdien slaapt mijn man weer als een roosje. Pijnvrij.
Plus: de stijve schouders waar ik zelf al een poos last van had – die ik overigens niet aan het bed had gekoppeld, ik dacht gewoon stress/spanning, jong gezin, u kent het wellicht – zijn ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Anyway, heel verhaal. Jullie snappen, ik ben flink teleurgesteld in de kwaliteit en service van Auping. Hoewel ik kan begrijpen dat je een matras niet onbeperkt kunt retourneren, en jullie bepaalde voorwaarden verbinden aan ruilen, vind ik het toch moeilijk te verkroppen dat je dus blijkbaar zo’n bed kunt kopen van een kwaliteitsmerk, en er vervolgens zo veel gedoe mee kunt krijgen.
We nemen ons verlies. Maar ik ben toch benieuwd: horen jullie dit soort geluiden weleens vaker, en wat is dan jullie beleid?
Ik hoor graag van jullie.
Hartelijke groet,
Susanne
PS. Ter info: los van dit alles bleek óók nog de spiraalbodem te kraken. Uiteindelijk is hiervoor vorige week iemand van Auping Store Nijmegen langsgekomen om het met eigen ogen te checken. Die moest erkennen dat een zijkant van het bed inderdaad kraakt en heeft beloofd dat hier een oplossing voor komt. Sindsdien nog niets gehoord, jullie weten misschien al meer dan wij?
Geef een reactie